.

.

Friday, September 21, 2012

jangan bersedih wahai hati..... :(

wahai hati...jangan lah bersedih.... 

Ya Allah, gantikanlah kepedihan ini dengan kesenangan, jadikanlah kesedihan ini awal kebahagiaan, dan sinarkan rasa takut ini menadi rasa tenteram....

Ya Allah... dinginkan panasnya kalbu dengan salj keyakinan, dan adamkan bara jiwa dengan air keimanan....
Dalam hidup ini, kita berhak memilih apa yang kita mahukan.. tidak salah jika mahu memilih apa yang terbaik untuk kita..namun begitu pilihan Allah lah pilihan yang terbaik..

Dalam hidup ini, kita sentiasa mahukan yang sempurna..jika berkaitan dengan manusia, kita mahu yang punya rupa, punya harta, punya segalanya...tapi, sedarkah kita semua itu hanya pinjaman Allah..sekelip mata Allah boleh tarik semua itu..bila Allah kata jadi, maka jadilah ia..

Layakkah kita mendambakan kesempurnaan andai iman kita kepada Allah masih belum sempurna...layakkah kita mengejar kesempurnaan andai diri kita masih di takuk lama...layakkah kita mencari yang sempurna andai kita masih belum bersedia untuk menjadi yang sempurna..

Terimalah segala yang tidak sempurna kerana disebalik ketidaksempurnaan itu, Allah tahu apa yang terbaik, yang sempurna buat hambaNya.. mungkin disebalik ketidaksempurnaan itu, ada berbagai lagi kesempurnaan yang Allah tidak nampakkan..bersangka baik lah..insyaAllah..segala aturanNya adalah sebaik-baik aturan di alam ini....

emm...wahai hati.....tenang lah kamu..


No comments:

Post a Comment